Nauczanie ZDALNE

26.06.2020 EDUKACJA PRZEDSZKOLNA SZTARSZAKI
Tematyka cykliczna:   NADCHODZI CZAS WAKACJI

TEMAT: Na wakacje ruszać czas. Bezpieczne wakacje.

Bardzo serdecznie witam Rodziców i dzieci! Propozycje do wyboru na dziś. Jest ich więcej niż zwykle, ale to dlatego, że możecie jeszcze z nich korzystać w innym czasie. W Classroom znajdziecie jeszcze inne propozycje.

1. Ćwiczenia poranne - Rozrywka ruchowa -  link: https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=rwqMzHX4E_M&feature=emb_logo

2. Wysłuchanie wiersza:   Na wakacje ruszać czas.
I. Za dni kilka – o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.
II. A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.
III. Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.
IV. Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.

V. Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.

3. Rozmowa na temat wiersza i oglądanie filmików tematycznych. Dziecko udziela odpowiedzi na pytania:

·         Dokąd można wyjechać na wakacje?

·         Jak nazywa się polskie morze? BAŁTYK

·         słuchanie odgłosów morza – link: https://www.youtube.com/watch?v=YMkM5-RWYaU

·         Jak nazywają się polskie góry? SUDETY KARPATY  TATRY – obejrzy koniecznie filmiki:

ü  https://www.youtube.com/watch?v=AWw44eNr7vc

ü  https://www.youtube.com/watch?v=1DH_ZDapVzM

ü  https://www.youtube.com/watch?v=A7G3ETe1-eY

·         Co można robić nad morzem, nad jeziorem , nad rzeką, w górach?

4. Zabawa „Skojarzenia” -  dziecko  mówi z czym kojarzą mu się góry/ morze.

5. GIMNASTYKA - do wyboru…

·          https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

·         https://www.youtube.com/watch?v=OcOlysQ7HZE

·         https://www.youtube.com/watch?time_continue=259&v=CQ39IYCETJ4&feature=emb_logo

 

6. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji: wysłuchanie wiersza „Wakacyjne rady”

W. Bodalskiej:
Głowa nie jest od parady służyć musi dalej. Dbaj więc o nią i osłaniaj kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda chłodna, bystra, czysta, tylko przy dorosłych z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane gdy zobaczysz w borze - Nie zrywaj! Nie zjadaj! - bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie jaka rada stąd wynika? Gdy jakiegoś grzyba nie znasz nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie, ale ważna rada: - idąc na wycieczkę pieszą dobre buty wkładaj!

·         Udzielanie przez dzieci odpowiedzi na pytania: O czym należy pamiętać w czasie wypoczynku? O bezpieczeństwie.

7. Rozmowa na temat: „Bezpieczeństwo to podstawa nad morzem/jeziorem i w górach” - wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas pobytu nad morzem/jeziorem i w górach. Obejrzyj filmik

o tym,  jak bezpiecznie spędzić czas w czasie wakacji:

·           nad morzem Bezpieczeństwo dzieci nad wodą - Bezpieczne wakacje– link:  https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

·         w górach Bezpieczeństwo w górach - Bezpieczne wakacje– link:

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

8. Przypomnienie numerów alarmowych 112, 999, 998, 997 (601 100 100 – nr ratunkowy nad wodą)
9. „Uwaga światło” zabawa ruchowa.
Dziecko reaguje odpowiednio na kolory prezentowane przez rodzica. Czerwone światło – stój, zielone światło idź. Zmianę świateł oznajmia rodzic. Jeśli się poruszy na świetle czerwonym odpada z zabawy.

10. Zabawa ruchowa "Jedziemy na wakacje"- dziecko przy dźwiękach grzechotki porusza się, na hasło samochody naśladuje jazdę samochodem, a na hasło rowery naśladuje jazdę rowerem
11. Bezpieczeństwo na drodze. Link - https://www.youtube.com/watch?v=YLhGcMIPTuA (2 min 14 s)

12. Śpiew piosenki ZoZi „Bezpieczne wakacje ”  - zachęcanie do aktywnego i bezpiecznego odpoczynku podczas wakacji: https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM
13. Praca plastyczna  ulubioną technika dziecka na temat: „Moje wakacje”.
14. Oglądanie bajek  - do wyboru dla chętnych w wolnych chwilach

ü  „Reksio ratownik”. Link - https://www.youtube.com/watch?v=RNUJ2Hp8SVk

ü   „Reksio taternik”. Link - https://www.youtube.com/watch?v=BJeySZgB_lo

 

KOCHANE DZIECI!

DRODZY RODZICE!

Dziś jest 26 czerwca 2020 roku, ostatni dzień naszej pracy zdalnej w tym roku szkolnym.

Jeszcze raz bardzo dziękujemy za spędzone z nami chwile, nie tylko te na odległość, ale za wszystkie dni w roku szkolnym, za codzienne spotkania.

Życzę Wam zdrowych i radosnych wakacji, niesamowitych przygód, wycieczek i wyjazdów, bezpiecznych zabaw!!! Pani Ania

 

 

 

Grupa młodsza

       Już wakacje. Mam nadzieję, że Rodzice jak i dzieci brały udział w zdalnych spotkaniach, że wykonywały różne polecane zadania, wysłuchiwały piosenek, oglądały filmiki. Dziękuje bardzo za współpracę.  Życzę dzieciom, rodzicom udanych wakacji, słoneczka i wspaniałych zabaw. Proszę pamiętajmy o swoim bezpieczeństwie związanym z pandemią jak i również bezpiecznych zachowań na drodze, nad wodą, w górach. Oto kilka przestróg wakacyjnych:

Musimy pamiętać o przestrzeganiu kilku ważnych zasad:

v  Bawiąc się wybieraj miejsca bezpieczne; z dala od jezdni, placów budowy, torów kolejowych.

v  Zawsze mów rodzicom dokąd idziesz, a po zmroku nie wychodź bez opieki.

v  Nie otwieraj nikomu drzwi, gdy jesteś sam w domu.

v  Zachowaj ostrożność wobec zwierząt- nawet najbardziej łagodne potrafią być niebezpieczne.

v  Bądź ostrożny w kontaktach z obcymi.

Nad wodą:

v  Kąp się tylko w miejscach strzeżonych.

v  Do wody wchodź tylko pod opieką dorosłych.

v  Nie wchodź do wody, gdy jesteś rozgrzany.

v  Przestrzegaj regulaminu kąpieliska.

v  Korzystając ze sprzętu wodnego zakładaj kamizelkę ratunkową.

Przebywając na słońcu:

v  Zakładaj czapkę i okulary.

v  Stosuj odpowiednie kremy z filtrem UV.

v  Unikaj słońca w godzinach 10.00-14.00.

v  Pij dużo wody.

v  Nie przebywaj na słońcu zbyt długo.

W lesie:

v  Nie zostawiaj śmieci, zwłaszcza szklanych butelek.

v  Nie zrywaj i nie jedz owoców oraz grzybów, których nie znasz.

v  Zabezpiecz się przed komarami i kleszczami.

v  Ogniska rozpalaj tylko w wyznaczonych miejscach.

Podczas burzy:

v  Nie chowaj się pod drzewami.

v  Wyłącz telefon komórkowy.

Podczas wycieczki rowerowej:

v  Zakładaj kask.

v  Przestrzegaj przepisów drogowych.

v  Bądź widoczny na drodze- miej odblaski.

Wesołych i bezpiecznych wakacji życzy p. Halina


25.06.2020 EDUKACJA PRZEDSZKOLNA SZTARSZAKI
Tematyka cykliczna:   NADCHODZI CZAS WAKACJI

TEMAT: Nadszedł czas pożegnania

Bardzo serdecznie witam Rodziców i dzieci! Propozycje do wyboru na dziś:

  1.           Zabawa muzyczno – ruchowa na pobudkę- HOP DO GÓRY –  link: https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI
  2. .        Śpiewanie piosenki - Hej przedszkole ukochane. Link - https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M

I. Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki
A ty już kończysz swe siedem lat
Żegnasz zerówkę lub sześciolatki
I zaraz ruszysz dalej w świat
Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa


II. A kiedy czerwiec jak woda płynie
Na dworze lata nadchodzi dzień
Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek
Przedszkole właśnie kończy się
Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

III. Rzec „do widzenia” trzeba na drogę
Bo po wakacjach nie wrócisz już
Wspominaj często przedszkolne progi
By miłych wspomnień nie krył kurz.
Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa
.

3.       Rozmowa z dzieckiem o tym, co się najbardziej podobało w przedszkolu, co zapamiętało, czego się nauczyło itp.

4.       Słuchanie piosenki My nie chcemy jeszcze iść . Gra na instrumentach wykonanych w domu . Link -  https://www.youtube.com/watch?v=qmvipCo922w

5.       Twórczy ruch przy piosence - Hej przedszkole do widzenia - https://www.youtube.com/watch?v=oZhs4Yc7oL0

6.       Słuchanie  wiersza  A. Widzowskiej Pożegnanie przedszkola oraz nauka utworu na pamięć metodą ze słuchu.

5.     

Lato się śmieje, czas na wakacje!

Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!

Zawsze będziemy o was pamiętać,

stawiając krzywe literki w szkole.

Starszak potrafi: budować wieże,

rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,

układać puzzle, kroić warzywa,

wie, że się pokłuć można w pokrzywach.

Zna pory roku, kierunki świata,

wie, że na miotle nie da się latać,

sam się ubiera, buty sznuruje,

mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.

Umie zadzwonić na pogotowie, wie, że się nie da chodzić na głowie,

zasady ruchu zna doskonale i po ulicy nie biega wcale.

Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki,

wie, czym się różni słoń od sarenki,

pieluch nie nosi ani śliniaka. To są zalety ucznia starszaka.

Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.

Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!

Lecz czy będziemy mogli tu wrócić, gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

7.       Zabawa muzyczna z gazetami  (dla chętnych)– do zabawy będą potrzebne kartki papieru: https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk

8.        GIMNASTYKA DLA DZIECI (dla chętnych) - https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

9.       Piosenka: DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE. LINK - https://www.youtube.com/watch?v=6OADiBqDusA

I. Gdy szedł wrzesień przez zielony las

W deszczu z parasolem,

Wszystkie dzieci wtedy

Pierwszy raz, witały przedszkole.

Ref. Podajemy ręce do zabawy w kole

przy naszej piosence witamy przedszkole

oraz naszą panią, lalki, piłki misie

witamy już dzisiaj witamy!

II. Przyszła zima, zagrał mroźny wiatr

Gwiżdże już po polach.

Sypnął śniegiem, pozostawił ślad

W drodze do przedszkola.

Ref. Podajemy ręce…

III. Już jaskółka, biało-czarny ptak

Gniazdo ma w stodole.

Wkoło zieleń. To już lata znak

Czas żegnać przedszkole.

Ref. Podajemy ręce…

 

10.    Pożegnanie przedszkola „NADSZEDŁ CZAS POŻEGNANIA”.  Spotkanie z panią Haliną Kanyi Maina Dyrektorem Szkoły Podstawowej  w Długiem i nauczycielem Oddziału przedszkolnego sześciolatków Anna Bilińską, w Szkole Podstawowej w Długiem, zgodne z obowiązującymi procedurami : link - http://www.sudlugie.pl/2020/06/zakonczenie-roku-szkolnego-20192020.html

·         pożegnanie dzieci przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Długiem,

·         wręczenie dzieciom dyplomów, książek i drobnych upominków.

11.   Śpiewanie piosenki ZOZI „BEZPIECZNE WAKACJE” - link:  https:/www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM&feature=emb_logo             

               REF: Już idzie lato, idą wakacje

Będzie zabawa, będą atrakcje

Będzie wspaniale, będzie bajecznie

Kiedy wakacje miną bezpiecznie.

        I.             Moja mama musi wiedzieć, gdy wychodzę z domu

 Mam w pamięci zawsze do niej numer telefonu

Zanim wyjdę, to przez okno sprawdzam stan pogody

I ubieram się dla zdrowia, no i dla wygody.

               REF: Już idzie lato, idą wakacje

      II.            Znam zasady bezpiecznego ulic przechodzenia

Gdy mnie nagle burza łapie, to szukam schronienia

Choćby nie wiem jak był miły, z obcym nie pogadam

Dokąd idę i gdzie mieszkam, to nie jego sprawa .        

 REF. Już idzie lato, idą wakacje…

    III.            Na wycieczce w samochodzie muszę zapiąć pasy

A gdy słońce mocno świeci lubię głowę nakryć

Kiedy upał jest ogromny piję dla ochłody

 Zły to pomysł, by na główkę skakać gdzieś do wody.

REF. Już idzie lato, idą wakacje…

 


25.06.2020

Grupa młodsza

Witam Was serdecznie. Myślę, że rodzice skorzystają dzisiaj z moich propozycji i będziecie się wspólnie świetnie bawić oraz wykonacie wspólnie pyszny deser.  Zaczynamy zabawami ruchowymi:

·         Balonik - „Baloniku mój malutki, rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę, no i... bach!”. To świetna zabawa, uwielbiana przez maluchy obojga płci.

·         Gra w klasy - Narysuj na chodniku,  kratki do gry w klasy i ponumeruj je do pięciu. Pokaż dziecku, jak rzucić kamyk, patyk na jedną z kratek. Zachęć malca do skakania po kratkach, aż znajdzie się na numerze, na który upadł rzucony przedmiot.

·         Skoki przez drabinkę - Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

A teraz – niespodzianka! Desery to ulubione danie dzieci. Zachęcam do sprawienia swoim pociechom frajdy i razem przygotować deser np. budyń z owocami:

 

 Składniki: budyń o smaku waniliowym, mleko, sok malinowy, owoce sezonowe( maliny, truskawki, borówki itp.)

Przygotowanie: 1.Przygotowanie budyniu.2.Gotowy budyń wlać do szklanek, nie mieszać i zostawić do ostygnięcia.3.Budyń polać sokiem malinowym. Udekorować ulubionymi owocami.

Smacznego!!!


Materiały edukacyjne- grupa maluszków

Witajcie drogie dzieci i rodzice. Wakacje tuż, tuż, więc dzisiejsza tematyka dotyczy bezpieczeństwa w czasie wakacji.

1. Zapoznaj się z piosenką ,,ZoZi bezpieczne wakacje"
https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM&feature=share&fbclid=IwAR2WY-JyeI2OnBhQLxXSBxLGf6-EjdKJ-Gk8q2X3LJW58OGPIrkwGXlzK7o

2. Oglądnij bajki edukacyjne-
Bezpieczeństwo dzieci nad wodą
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA&fbclid=IwAR1zWLAc4vBNIDODhsjE3EglcNmMWXXB5JDnp7DIDVcOSuoKVOvC2dRnNZY

Bezpieczne wakacje
https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60&fbclid=IwAR0wIk0sYWZTurvydiLx20T9PaC5CNSJpmTNe_KKaXBcphpuVwEayts3iTU

3. Praca plastyczno- techniczna. Proszę zrobić pirata, łódkę pirata z dostępnych w domu materiałów ( przykłady prac na obrazkach).

Miłej zabawy. Pozdrawiam Pani Asia
Zobacz galerię obrazków z wiadomości- kliknij link

 24.06.2020 EDUKACJA PRZEDSZKOLNA STARSZAKI

Tematyka cykliczna:   NADCHODZI CZAS WAKACJI

TEMAT: WSPOMINAMY ROK W PRZEDSZKOLU.

Bardzo serdecznie witam Rodziców i dzieci! Propozycje na dziś:

 1. Ćwiczenia poranne: Dzieciaki naśladują zwierzaki. Link - https://www.youtube.com/watch?v=NeLnIzpByX8&feature=emb_logo

2. Zabaw:  Burza na morzu. Rodzic ustawia 4 krzesełka. Dziecko jest marynarzem. Siadają na wprost siebie na krzesełkach, ale po stronie dziecka stoją 3 krzesła. Rodzic ( kapitan)  wypowiada komendy, na które dziecko reaguje odpowiednim zachowaniem.

  • Spokój na morzu - dziecko delikatnie kołysze ciałem na boki, mówią cicho szszyy...
  • Na lewą burtę - przesiada się o jedno krzesełko w lewą stronę.
  • Na prawą burtę - przesiadają się o jedno krzesełko w prawą stronę.
  • Burza na morzu - zamieniają się miejscami.

2. Wakacyjna zagadka matematyczna – dodajemy:

O O O O O

O O O O

5 + 4 = 9

W

O

O O

 

 

O O O

O O O O

 

 

 

O O O

 

 

O O O

O

 

 

O O

O O O O

 

 

O O

O O O

 

 

Dzieci powinny otrzymać słowo : WAKACJE  3– A      4 - C       5 – E       6 – J        7 – K       9 – W

3. Wspominamy rok w przedszkolu – ćwiczenia w mówieniu, czytaniu i pisaniu.

·         Oglądanie budynku szkoły/przedszkola

    https://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=H05062

·         Zabawa: Z czym kojarzy się przedszkole. Dziecko na środku kartki rysuje przedszkole/szkolę. Następnie dziecko podają skojarzenia z przedszkolem,  a Rodzic zapisuje je wokół obrazka przedszkola. Np. uśmiechy, sympatia, dobre obiadki, różne zabawki,  koleżanka, troskliwość, zrozumienie, śpiew, taniec, rysowani, gra na instrumentach, ćwiczenia.

·         Ćwiczenia w książce, s. 94, 95, 96. Czytanie zdań na temat obrazków. Opowiadanie  

o tym, co się wydarzyło w ciągu roku szkolnego. Dzieci czytają krótkie teksty. Potem opowiadają o tym, co przedstawiają obrazki. Rodzic wspomaga dziecko zadając pytania. Samodzielne czytanie tekstu o wakacjach lub przy wsparciu rodzica.

3.       Zabawa ruchowo-naśladowcza WAKACYJNY POCIĄG przy piosence JEDZIE POCIĄG  - link: https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio&feature=emb_logo

 

Dziecko ustawia się za Maszynistą – Rodzicem/ rodzeństwem - wszyscy kładą ręce na ramionach osoby stojącej przed nimi – tworzą wakacyjny pociąg, który będzie zatrzymywał się w różnych miejscach np.  las, łąka, plaża, góry, jezioro na przerwę w muzyce. Maszynista wymienia miejsca, w których zatrzymuje się pociąg, a dziecko naśladuje to, co można robić w tych miejscach.

4.       Karty pracy, cz. 4, s. 92, 93, 94. Czytanie nazwy stacji. Odgadnięcie, gdzie jedzie pociąg. Próby pisania przedstawionych liter. Czytanie i omawianie znaków przedstawiających tematykę poznaną w ciągu roku szkolnego. Czytanie tekstu o tym, co dzieci poznały w ciągu roku szkolnego.

5.       Ćwiczenia gimnastyczne – Super trening…   Link - https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=hBFLp08y33Y&feature=emb_logo ;

https://www.youtube.com/watch?v=2zlHUWVXEsU&feature=emb_logo

6.       Praca plastyczna - Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu  w ciągu roku – rysunek

·         Przypominanie pór roku i miesięcy!!!

·         Wyróżniamy głoski w śródgłosie i na końcu wyrazu - Rebus fonetyczny. Dzieci dzielą nazwy obrazków na głoski i wyodrębniają głoski wskazane liczbami. Tworzą z nich wyraz lato (aktualna pora roku) 


·          Swobodne  wypowiedzi dzieci na temat: Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu.( Pomoce - zdjęcia, obrazki)
Rodzic pokazuje zdjęcia zrobione podczas uroczystości, wycieczek, ciekawych zajęć w przedszkolu. Dziecko ogląda je, wspomina. Wypowiada się swobodnie na temat.

·         Wykonanie pracy plastycznej - rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu. Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością pór roku.

7.       Bezpieczne zabawy  dzieci na powietrzu/na podwórku pod opieką dorosłych.

***Letni deser – wykonanie letniego/lodowego deseru – dla chętnych

1.  LODY” - zagadka B. Szelągowskiej.

Śmietankowe, owocowe …

doskonałe dla ochłody.

Kiedy upał jest na dworze,

każdy lubi lizać … (lody)

Ta zagadka jest okazją do wykonania razem z dzieckiem lodów sorbetowych.

Ø  SKŁADNIKI: letnie owoce – truskawki zmiksowane lub sok pomarańczowy (100% naturalny) lub owoce dostępne w domu, małe kubeczki jednorazowe lub foremki do lodów, patyczki.

Ø  Dziecko nalewa do kubeczków  zmiksowane truskawki lub sok pomarańczowy, a Rodzic wstawa kubeczki do zamrażarki na 30 min. Kiedy truskawki lub sok lekko się zmrożą Rodzic wyjmuje kubeczki, a dziecko wkłada do nich patyczki, po czym należy ponownie umieścić kubeczki w zamrażarce na 2 lub 3 godziny.

 

2.        "UCZTA LODOWA” - zapraszamy na lodową ucztę. Rodzic wyjmuje lody            z zamrażarki i zostawia je na chwilę, aby lody wyszły w całości z foremek lub kubeczków/ można je też zanurzyć w ciepłej wodzie.

UDANEJ ZABAWY DROGIE DZIECI! WSPANIAŁEJ LODOWEJ UCZTY!


RELIGIA                                                                              

Zadania dla przedszkolaków i zerówki.

Temat: Wakacje z Jezusem.

Drogie przedszkolaczki.  Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Drogie dzieci, wielkimi krokami zbliżamy się do wakacji. Jest to czas odpoczynku, pamiętajcie jednak, że od Pana Boga nie ma wakacji. Obejrzyj  poniższy film:

Miłych wakacji. Pozdrawiam Was serdecznie z Panem Bogiem.


22.06.2020 EDUKACJA PRZEDSZKOLNA STARSZAKI
Tematyka cykliczna:   NADCHODZI CZAS WAKACJI

TEMAT: NADESZŁO LATO. CZYTAMY.

Bardzo serdecznie witam Rodziców i dzieci! Propozycje na dziś:

1.       Zabawa ruchowo – muzyczna  przy piosence "Lato…" – taniec twórczy z żółtą wstążką/paskami żółtej bibuły.

2.       Karta pracy, cz. 4, s. 89. Kończenie rysunków według podanego wzoru.

3.        Ćwiczenia w książce, s. 93. Czytanie tekstu o latawcu.

4.       Oglądanie reprodukcji obrazów Paula Peela i Mary Cassatt, przedstawiających lato. Wypowiedzi dzieci na temat tego, jakie oznaki lata przedstawiają obrazy, zwracanie uwagi na barwy lata,

A.      Paul Peel. The Young Gleaner or The Butterflies (Młoda kosiarka i motyle)

http://www.ago.net/agoid103793

B.      Lato – Mary Cassatt

 

https://pl.painting-planet.com/lato-mary-cassat/

5.       Oglądanie filmu LATO. LINK - https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2sFv9p76JQkeobacEtBLhNz6d4-twchbTItmaM9ap6AZybBHvKUCviVyE

6.       Wypowiedzi swobodne dotyczące  obejrzanego filmu.

7.       Karty pracy, cz. 4, s. 90, 91.

• Czytanie tekstu i dopowiadanie.

• Słuchanie wiersza.

− Co dzieje się latem w przyrodzie?

− Za co lubisz lato?

• Oglądanie rysunków. Określanie, co przedstawiają. Kolorowanie ich.

• Rysowanie drogi chłopca do butów odpowiednich na letnią wędrówkę.

8.       Oglądanie mapy Polski i wskazywanie na niej Sudetów, Karpat, Tatr, Bałtyku, stolicy Polski Warszawy, Mazur.


9. Zabawa ruchowa Letnie podróże. Rodzic umieszcza w różnych miejscach w pokoju napisy w kształcie drogowskazów: Tatry, Bałtyk, stolica, Mazury. Dziecko porusza się po pokoju w rytmie ćwierćnut (wyklaskiwanie dłońmi). Na hasło Wybieramy się w Tatry (nad Bałtyk, do stolicy, na Mazury…), dziecko ustawia się pod odpowiednim drogowskazem.

10. Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 96. Czytanie zdań. Uzupełnianie ich wyrazami odszukanymi wśród naklejek. Tworzenie mapy skojarzeń do wyrazu wakacje.  

Wypowiedzi dzieci na temat: Gdzie można spędzić wakacje? Podawanie przez dziecko swoich planów wakacyjnych.

11. Zabawa orientacyjno-porządkowa Statki na morzu. Rodzic rozkłada na podłodze poduszki – skały podwodne – i przygotowuje trzy  kolorowe kartki. Dziecko – statek – stoi.  Rodzic jest strażnikiem.

·         Strażnik daje znak zieloną kartką-chorągiewką do wypłynięcia w morze. Statek pływa swobodnie – dziecko biega między poduszkami.

·         Żółta kartka/chorągiewka oznacza niebezpieczeństwo – trzeba pływać uważnie i omijać skały podwodne – dziecko chodzi ostrożnie pomiędzy krążkami.

·         Na podniesienie czerwonej kartki/chorągiewki ustaje wszelki ruch.

***Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, zmieniając kolory chorągiewek.

12. Tworzenie mapy skojarzeń. Rodzic przygotowuje karteczki na rysunki oraz wyrazy. Umieszcza lub pisze na środku dużego kartonu wyraz WAKACJE. Dziecko podaje skojarzenia i rysuje je na przygotowanych małych kartkach i  układa odpowiednie wyrazy pod obrazkiem, odczytuje wyrazy. Np. fragment mapy skojarzeń WAKACJE:

·         Bałtyk: ryby, plaża, piasek, woda

·         Tatry -  ciupaga, kierpce, oscypki, owce

·         zagranica:  muszla, palmy, słońce

·          wioska – łąka, pole, las, grzyby, maliny

13. Czytanie wyrazów sylabami:

 ko le ga, wo da, bie dron ka, za ba wa, pia sek, mo tyl

14. Śpiewanie piosenki Zozi „BEZPIECZNE WAKACJE”.

 

UDANEJ ZABAWY DROGIE DZIECI!

 

22.06.2020 EDUKACJA PRZEDSZKOLNA STARSZAKI
Tematyka cykliczna:   NADCHODZI CZAS WAKACJI

TEMAT: CO ZABIERZEMY NA WAKACJE? BEZPIECZNE WAKACJE.

Bardzo serdecznie witam Rodziców i dzieci! Propozycje na dziś:

 

1.       Zabawa muzyczno – ruchowa  przy piosence: „DUŻY I MAŁY SKOK” – LINK: https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

2.       Ćwiczenia w książce, s. 92. Określanie, co nie pasuje na obrazku.

3.       Karta pracy, cz. 4, s. 84. Liczenie na palcach. Łączenie zapisów działań matematycznych

z odpowiednimi wynikami według wzoru. Liczenie na palcach. Wpisywanie liczb będących wynikami dodawania i odejmowania. Łączenie liczb w pary tak, aby wynik ich dodawania wynosił 10.

4.       Zabawa z rymowanką. Dziecko mówi rymowankę za rodzicem, dzieląc słowa na sylaby

i rytmicznie klaszcząc.

Wakacje, wakacje   to wspaniały czas –

              czeka na nas morze,   góry, rzeka, las.

5.       Zabawa słuchowa: Co zabieramy na wakacje?dzielenie wyrazów na sylaby i na głoski.

plecak  lupa  latarka  piłka  deskorolka  koc  wiaderko  łopatka  okulary  materac  bajka  hamak

6.       Ćwiczenia w czytaniu „WAKACJE” - Karty pracy, cz. 4, s. 86, 87. Czytanie tekstu. Określanie, co można robić na wakacjach. Rysowanie miejsca, w którym dziecko spędzi wakacje. Oglądanie ikonek. Określanie, jakie wakacyjne rady one przedstawiają. Rysowanie po śladzie rysunku bez odrywania kredki od kartki.

7.       Zabawa ruchowo – muzyczna  przy piosence "Lato..."  i powitanie lata. Link - https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ&feature=emb_logo

8.       Zabawy patyczkami – ćwiczenia w liczeniu. Dzieci dostają po 10 patyczków w trzech kolorach, cyfry i znaki – KARTY PRACY Z PATYCZKAMI ORAZ CYFRAMI I ZNAKAMI - CLASSROOM

Ø    Układają przed sobą patyczki według kolorów, a pod nimi działanie, które to ilustruje.

Np. dziecko dostało 6 patyczków niebieskich, 3 patyczki zielone i 1 żółty patyczek.

      IIIIII  III    I

Układa działanie (kartoniki z cyframi i znakami matematycznymi)  lub zapisuje działanie na karteczce  -  samodzielnie lub  z pomocą.

         6 + 3 + 1=10

 

Ø    Potem dzieci odkładają wymienioną liczbę patyczków (RODZIC - podaje  dziecku, ile patyczków ma odsunąć) i układają działania na odejmowanie.

Ø    Zadanie z treścią – dzieci symulują za pomocą patyczków sytuacje przedstawione przez Rodzica i układają odpo­wiednie działania, odczytuj prawidłowo ułożone działania matematyczne.

Np. Rodzic podaje treść zadania: Mama miała 8 jabłek. 4 jabłka dała babci. Ile jabłek zostało mamie?

Dzieci układają przed sobą 8 patyczków, 4 odsuwają i układają działanie:                              8 – 4 = 4

Następnie dziecko udziela odpowiedzi: Mamie zostały 4 jabłka.

 

9.       Karta pracy, cz. 4, s. 85. Liczenie patyczków w każdym wzorze. Układanie z patyczków wybranego wzoru. Następnie układanie wzoru z 10 patyczków według własnego pomysłu

i narysowanie tego wzoru w ramce.

10.   Dodawanie i odejmowanie dla chętnych:

Ø  na patyczkach (potrzebne będą  kubki plastikowe i patyczki takie jak do lodów/szpatułki drewniane– link:

·         https://dzieciakiwdomu.pl/2015/07/dodawanie-z-przedszkolakiem.html

Ø  na cukierkach – link:

·          https://www.youtube.com/watch?v=VL7s-ENTyXo

·         https://www.youtube.com/watch?v=jMTvTBAOIH8

11.   Karta pracy, cz. 4, s. 88. Czytanie wyrazów. Nazywanie przedmiotów przedstawionych na zdjęciach. Łączenie z wy­razem piasek zdjęć przedmiotów, do wykonania których użyto piasku. Łączenie z wyrazem glina zdjęć przedmiotów, do wykonania których użyto gliny.

Rysowanie po śladach rysunków. Kończenie rysowania dzbanków według wzoru.

12.   Bezpieczne zabawy na podwórku pod opieką rodzica.

 

***WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA – BEZPIECZNE WAKACJE

1.       Śpiewanie piosenki  ZoZi  „Bezpieczne wakacje”  - link:

             https:/www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM&feature=emb_logo

               REF: Już idzie lato, idą wakacje

Będzie zabawa, będą atrakcje

Będzie wspaniale, będzie bajecznie

Kiedy wakacje miną bezpiecznie.

        I.             Moja mama musi wiedzieć, gdy wychodzę z domu

 Mam w pamięci zawsze do niej numer telefonu

Zanim wyjdę, to przez okno sprawdzam stan pogody

I ubieram się dla zdrowia, no i dla wygody.

               REF: Już idzie lato, idą wakacje

      II.            Znam zasady bezpiecznego ulic przechodzenia

Gdy mnie nagle burza łapie, to szukam schronienia

Choćby nie wiem jak był miły, z obcym nie pogadam

Dokąd idę i gdzie mieszkam, to nie jego sprawa .         

 REF. Już idzie lato, idą wakacje…

    III.            Na wycieczce w samochodzie muszę zapiąć pasy

A gdy słońce mocno świeci lubię głowę nakryć

Kiedy upał jest ogromny piję dla ochłody

 Zły to pomysł, by na główkę skakać gdzieś do wody.

REF. Już idzie lato, idą wakacje…

 

2.       Poznaj zasady bezpieczeństwa w czasie wakacji – opowiedz co się dzieje na obrazkach. Odpowiedz na pytanie: jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują w czasie wakacji? 



22.06.2020

Grupa młodsza

Zabawy na plaży
     
                           
Szybkim krokiem zbliżają się wakacje. Dzisiaj mam dla rodziców i dzieci kilka propozycji zabaw na plaży czy to nad jeziorem , nad morzem lub nawet w domowym ogródku.
1.Kopanie dziury
Organizujemy zawody, w których trzeba wykopać najgłębszą dziurę w piasku. Można potem sprawdzić, czy zmieści się w niej dorosła osoba, bądź jak szybko uda nam się wspólnie wypełnić ją wodą.
2.Przenoszenie wody.
To zabawa, w której urządzamy dzieciom wyścigi. Otrzymują po plastikowym kubeczku, łyżce czy muszli, mają nabrać nimi wodę i jak najszybciej przynieść ją do wiaderka, które stoi na plaży. Oczywiście wygrywa ten, kto doniesie zawartość, nie rozlewając jej po drodze!
3.Puszczanie latawca.
Dzieciaki to uwielbiają. Potrafią spędzić kilka godzin próbując wzbić latawiec w powietrze, a potem go utrzymać. To świetna zabawa dla całej rodziny.
4.Przeciąganie liny.
Zamiast liny, można wykorzystać powiązane ręczniki. Na piasku, tuż przy brzegu, wyznaczamy linię i nad nią umieszczamy środek liny. Na obydwu końcach ustawiają się drużyny złożone z dzieci i dorosłych. Przegrywają ci, którzy zostaną przeciągnięci na stronę przeciwnika. Jeszcze zabawniej będzie, jeżeli przeciwna drużyna wpadnie do wody!  Zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci, to świetne ćwiczenie z utrzymywania równowagi.
5.Aniołki na piasku.
Skoro można tworzyć aniołki na śniegu, dlaczego by nie spróbować robić je również na piasku? Dzieciom nie będzie przeszkadzać piasek we włosach. Poza tym, można potem od razu wskoczyć do wody!
6.Rzeźby z piasku
Kopcie w piasku i zbudujcie zamek, fort obronny czy rzeźby zwierząt. Jeżeli zrobicie zdjęcia ze swoich prac, będziecie mieć pamiątkę na lata. Nie warto narzucać dzieciom pomysłów – niech poniesie je wyobraźnia.
Myślę, że wybierzecie z tych propozycji jakieś zabawy i będziecie się świetnie bawić!

Materiały edukacyjne- grupa maluszków

Dziś "Rodzinne wycieczki " ... chyba nie ma tutaj osoby, która nie wybrała by się chętnie na jakąś super wycieczkę, w góry lub nad morze, albo na super piknik do parku. Zachęcam do zapoznania z materiałem jaki na dziś przygotowałam.
1. Praca z ilustracją. Uczymy się opowiadać. "Jak rodzina porodziła sobie z brakiem namiotu?"
2. Posłuchaj. Piosenka Śpiewające Brzdące "Rodzinna wycieczka". 

3. Działaj. Karty pracy.
Powodzenia i Miłego dnia 😊

19.06.2020 EDUKACJA PRZEDSZKOLNA STARSZAKI
Tematyka cykliczna:   NADCHODZI CZAS WAKACJI
TEMAT: WAKACYJNE  PLANY.
Bardzo serdecznie witam Rodziców i dzieci! Propozycje na dziś:
1. Zabawa muzyczno  - ruchowa:  RÓWNOWAGAlink: https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo&feature=emb_logo
2. Karta pracy, cz. 4, s. 80, 81
Kolorowanie rysunku. Czytanie tekstu.  Kończenie rysunku na dole strony według wzoru znajdującego się na górze strony. Rysowanie po śladach rysunków fal, bez odrywania kredki od kartki. Kolorowanie rysunku na górze strony.
*Czytanie wyrazów:
 wakacje, korale, owoce, lato, jezioro, trawa
3. Ćwiczenia poranne  przy otwarty oknie i wdychanie czystego powietrza (zabawy można prowadzić na powietrzu w bezpiecznym miejscu - dziecko pod opieka rodzica):
·         Zabawa orientacyjno-porządkowa - Dzieci na zaczarowanej łące - swobodne poruszanie się po pokoju  – łące. Gdy dziecko usłyszy hasło Dzieci zaczarowane – przyj­muje pozycję zwierzęcia, jakie można spotkać na łące i porusza się jak ono (np. bocian, żaba, motyl, pszczoła, kret, skowronek…). Na hasło Dzieci odczarowane – dziecko  znów poruszają się swobodnie.
·         Ćwiczenia tułowiaKwiaty na letniej łące. Dziecko w siadzie klęcznym podpartym, głowa jest położona na kolanach. Na hasło Kwiaty rosną, dziecko wykonuje powolny wyprost tułowia i głowy oraz unosi  ręce do góry. Na hasło Kwiaty więdną, powraca do pozycji wyjściowej.
·         Ćwiczenia mięśni grzbietuŚlimaki. Dziecko w leżeniu przodem, ma wyprostowane i złączone nogi. Na hasło Ślimak, pokaż rogi – unosi głowę i ręce nad podłogą, a następnie przykłada zwinięte w piąstki dłonie do skroni. W czasie tego ćwiczenia łokcie są uniesione w górę. Na hasło Ślimak, schowaj rogiopuszcza ręce i głowę i chwilę leży swobodnie na dywanie.
·         Marsz po pokoju jednocześnie wykonując głębokie wdechy i wy­dechy – Spacer po letniej łące.
4.    Karta pracy, cz. 4, s. 82. Łączenie miast na rysunku mapy z odpowiednim kolorem według podanego opisu.



5.   Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Wakacyjne plany”
Z początkiem czerwca rozkwitły akacje. Cudowny zapach białych kwiatów akacji zwabił tysiące pszczół krążących wokół drzew brzęczącą chmurą. Zbierały pyłek
i nektar kwiatów na pyszny miód akacjowy. Sześciolatki, dla których były to już ostatnie dni w przedszkolu, myślały o swoich przyszłych szkołach. Niektóre z radością, inne z lekkim niepokojem. Szkoła szkołą – ale wcześniej są wakacje. – Jadę do Krainy Wielkich Jezior – powiedział Bartek. – Mama i tata mają żaglówkę i wyruszymy w długi rejs po jeziorach. Będziemy łowili ryby, rozpalali ognisko na brzegu, smażyli ryby i piekli kiełbaski.
A wieczorem dobijemy do przystani i prześpimy się w namiocie na polu namiotowym. – Ja też kiedyś byłem nad jeziorami – wtrącił Tadek. – Ale nie chciałbym tam jechać. Wszędzie tłok, pełno żaglówek, kajaków, motorówki i skutery wodne prują jak szalone. Zostawiają smugi spalin i plamy paliwa na wodzie. Brzegi jezior błotniste i pozarastane trzcinami. Na żaglówce cały czas trzeba siedzieć spokojnie, bardzo łatwo wpaść do wody.
Ja wolę ciszę, spokój, gdzie mogę posłuchać śpiewu ptaków i rechotania żab. Jadę do wujka, do leśniczówki. Razem z wujkiem i ciocią będę poznawał zwyczaje zwierząt leśnych. Będziemy rozpoznawać tropy różnych zwierząt. Będziemy zbierać rogi zgubione przez rogacze, samce saren, jelenie, łosie i daniele. Wujek nauczy mnie rozpoznawać drzewa po liściach, kwiatach nasionach i kształcie koron. A z ciocią będziemy zbierać różne zioła, suszyć je. Zioła to naturalne lekarstwa. Ciocia jest doświadczoną zielarką i wie, które rośliny na co pomagają. – A ja pojadę nad morze – powiedziała Ania. – Będziemy kąpali się w morzu, opalali na piaszczystej plaży, razem nazbieramy ładnych kamyków, muszelek, żółtych i brązowych bursztynów. A potem będziemy kopać w piasku dołki, budować zamki, które przyozdobimy kamykami i patykami. Muszelki i bursztyny zbierzemy do pudełka, to będzie nasza wakacyjna pamiątka. – To prawda, morze jest piękne – dodał Grzesiek. – Ale bardzo kapryśne. I plaże wspaniałe, piaszczyste. Pod warunkiem, że nie wieje wiatr. Bo wtedy piasek jest wszędzie: w ubraniu, włosach, oczach. Woda w Bałtyku przeważnie jest bardzo zimna, a nawet lodowata. Nie da rady się kąpać. Można co najwyżej zamoczyć nogi, a potem szczękać zębami. A kiedy jest wysoka fala, to nawet nie wolno zbliżać się do wody. – A ja pojadę z rodzicami w góry. – powiedziała Zosia. – Rodzice zabierają rowery górskie. Będziemy jeździć po szlakach rowerowych, a tam, gdzie nie da się dojechać na rowerze, pójdziemy pieszo z kijkami i plecakami, aż do schroniska i jeszcze dalej, na sam szczyt góry, skąd są piękne widoki. – Góry są bardzo niebezpieczne. Pełno przepaści, można spaść i się połamać. Gdy wieje halny, łamie drzewa, świerki się przewracają. Pogoda szybko się zmienia. Nawet w słoneczny dzień może zaskoczyć burza. A wtedy – walą takie pioruny, że nie wiadomo, gdzie się skryć! – A ja pojadę do babci i dziadka na wieś – powiedziała Helenka. – Może nie ma tam jezior, morza ani gór, ale jest za to piękna, czysta rzeka, nie za szeroka i płytka, piaszczyste plaże, którymi jeśli ktoś chce – może spacerować kilometrami. Można płynąć z prądem w pontonie albo w kajaku, albo w łódce – jak kto chce. I jest las – a w nim sarenki, lisy, zające, a nawet widziałam łosie! – Na wsi strasznie nudno! – wybrzydzał Filip. – Nie ma kina, placów zabaw, mało dzieci, nie ma się z kim bawić. Trzeba uważać na kundle, które biegają wszędzie i tylko patrzą, żeby ugryźć w nogę. Nie można się od nich opędzić. Na łąkach pasą się krowy i konie, które brzydko pachną, brudzą, trzeba uważać, żeby w coś nie wdepnąć! – A w mieście jest lepiej? – żachnęła się Kasia. – Po trawnikach biegają psy i też brudzą! A nie każdy właściciel po nich sprząta! A samochody? Taki ruch, że nie ma jak przejść przez ulicę! Trąbią, wymuszają pierwszeństwo, pędzą jak szalone, setką albo i szybciej. I wszędzie spaliny! Udusić się można! – W mieście wcale nie jest źle! – powiedział Rysiek. – W mieście jest co robić! Wystarczy wyjść na podwórko – jest plac zabaw, można pojeździć na hulajnodze lub deskorolce! Zawsze można spotkać kolegów, koleżanki! Można spacerować chodnikiem i oglądać wystawy sklepów! Jak jest gorąco, można pójść na basen. Wyjeżdżam na wakacje na działkę, ale chyba wolałbym zostać w domu, w mieście! Dzieci opowiadały o swoich wakacyjnych wyjazdach, o podróżach
i atrakcjach, jakie na nie czekają. Rozgorączkowane, przerywały sobie nawzajem, przekrzykiwały się jedno przez drugie. Tylko jedno dziecko, Krzyś, stał z boku,
przysłuchiwał się, ale nie powiedział ani słowa. Miał smutną minę i łzy szkliły mu się w oczach. – A ty, Krzysiu, gdzie pojedziesz na wakacje? – spytała Helenka. – Ja nigdzie nie pojadę – powiedział Krzyś i się rozpłakał. Dzieci umilkły. Podeszły do Krzysia i zaczęły go pocieszać. Żeby ci nie było smutno, będziemy wysyłać pocztówki. I będziemy dzwonili, żeby opowiedzieć, jak jest na wakacjach! I przywieziemy ci pamiątki z naszych podróży. I opowiemy ci, gdzie byliśmy, co robiliśmy i narysujemy ci obrazki z naszych podróży. I będziesz się czuł, jakbyś był z nami! Krzyś rozpromienił się. W lecie zostanie w domu, ale jednocześnie będzie tam, gdzie jego przyjaciele. Wakacje jego kolegów i koleżanek będą jego wakacjami.
6.  Rozmowa na temat opowiadania.
− Gdzie wybierał się Bartek z rodzicami i co mieli tam robić?
− Gdzie miał spędzić wakacje Tadek? Co miał robić w leśniczówce?
− Co Ania zamierzała robić nad morzem?
− Co Zosia planowała z rodzicami robić w górach?
− Kto miał spędzić wakacje na wsi?
− Co Helenka mogła tam robić?
− Gdzie wybierał się Krzyś?
− Co postanowili jego przyjaciele?
7.  Praca plastyczna - „Wakacyjne plany” – inspiracje: w linku -  https://pracaplastyczna.pl/index.php/lato/1095-wakacje
Do wykonania pracy potrzebujemy:   materiały: kasza, bibuła, farba, pędzel , kartka A4
8.  Słuchanie piosenki  ZoZi  „Bezpieczne wakacje”  oraz twórczy ruch przy piosence – link:
Tekst piosenki:
        I.             Bezpieczne wakacje Moja mama musi wiedzieć, gdy wychodzę z domu
 Mam w pamięci zawsze do niej numer telefonu
Zanim wyjdę, to przez okno sprawdzam stan pogody
I ubieram się dla zdrowia, no i dla wygody.
      II.            Już idzie lato, idą wakacje
Będzie zabawa, będą atrakcje
Będzie wspaniale, będzie bajecznie
Kiedy wakacje miną bezpiecznie.
    III.            Znam zasady bezpiecznego ulic przechodzenia
Gdy mnie nagle burza łapie, to szukam schronienia
Choćby nie wiem jak był miły, z obcym nie pogadam
Dokąd idę i gdzie mieszkam, to nie jego sprawa .
    IV.            Na wycieczce w samochodzie muszę zapiąć pasy
A gdy słońce mocno świeci lubię głowę nakryć
Kiedy upał jest ogromny piję dla ochłody
 Zły to pomysł, by na główkę skakać gdzieś do wody.

9. Ćwiczenia w książce, s. 90, 91. Czytanie wiersza i nazw czynności, które możemy wykonywać nad morzem. Wykonanie papierowej łódki według podanej instrukcji.
10.Karta pracy, cz. 4, s. 83. Czytanie wypowiedzi dzieci o miejscach ich wyjazdów na wakacje. Łączenie tekstów z odpo­wiednimi zdjęciami. Rysowanie po śladzie rysunku bez odrywania kredki od kartki.
11. Zabawy na powietrzu pod opieką rodzica/Spacer/Obserwacje przyrodnicze przez lupę – oglądanie    
       kwiatów w ogrodzie, roślin i owadów na łące.
          

Człowiek poznaje otoczenie za pomocą zmysłów. Podstawowych zmysłów jest pięć: wzrok, słuch, węch, smak i dotyk. Link -https://epodreczniki.pl/a/zasady-pracy-przyrodnika/DDVoppEqK


Źródło: Andrzej Bogusz, licencja: CC BY 3.0.


19.06.2020

Grupa młodsza przedszkolaków
Zabawy w wodzie
Na dworze jest ciepło i dzieciaki nie chcą siedzieć w domu. Najchętniej pluskałyby się w wodzie nad jeziorem albo w basenie. Chłodna woda przynosi ukojenie w upalne dni lata. Jak ciekawie spędzić czas z dzieckiem na basenie? Jak dbać o bezpieczeństwo dziecka w wodzie? Jakie zabawy zorganizować? Oto kilka podpowiedzi:
1.Drobne pieniążki – zabawa polega na tym, że do basenu albo na brzeg jeziora rzuca się drobne monety, a zadaniem dzieci jest zebranie jak najwięcej pieniążków. Łowić można też stopami, dłońmi, bez zanurzania głowy . Wygrywa dziecko, które uzbiera najwięcej pieniążków.
2.MASZERUJĘ JAK……
 Uczestnicy maszerują w różnych kierunkach i naśladują prowadzącego, który wydaje różne komendy, np. baletnica, ptak, kierowca, czapla, słoń, piłkarz, bocian, żaba, siedmiomilowe buty. Wszystkie osoby wykonują odpowiednie ruchy w wodzie.

3.Berek w wodzie
To zabawa idealna dla dzieci, które uwielbiają ruch! Zasady gry są takie same jak w tradycyjnym berku, tyle że miejscem rozgrywek jest basen. Możesz wprowadzić kilka własnych reguł według uznania. Bieganie w wodzie ma podobny efekt co pływanie – wyrabia mięśnie i wytrzymałość, zatem ma bardzo pozytywny wpływ na rozwój ciała.
5. Zabawy na piasku.
Będąc nad jeziorem, można do zabawy wykorzystać również piasek na plaży – urządzić konkurs na najbardziej odlotowy zamek z piasku albo stworzyć wybieg podczas konkursu na najbardziej awangardowy strój kąpielowy.
 Opcji jest mnóstwo!
 Jednak przy każdej zabawie należy pamiętać o zachowaniu zasad bezpieczeństwa, szczególnie przy brzegach basenu. Jeśli widzisz, że ktoś ma problemy ze złapaniem oddechu lub objawy tonięcia, udziel mu jak najszybciej pomocy. Nie zostawiaj również dzieci w basenie bez opieki osoby dorosłej, niezależnie od jego głębokości.
Wesołej  i bezpiecznej zabawy!!!